onsdag den 16. oktober 2013

HAVER OG PARKER I NEW YORK

Moma sculpture garden
Som lovet kommer her lidt billeder, af nogle af de haver vi så i New York.

(KLIK UNDER BILLEDET OG LÆS MERE)




Moma sculpture garden

MOMA SKULPTURHAVE
Første sted vi så var skulpturhaven ved Moma. At vi så den er måske så meget sagt, da den af en eller anden årsag var lukket for publikum.

Billedet herunder er taget gennem et stort glasvindue og det næste fra én af museets restauranter nogle etager oppe.

Moma sculpture garden

Moma sculpture garden


Ærgeligt at vi ikke rigtigt fik syn for sagen, men jeg syntes nu alligevel at man fik et fint indtryk af haven.

Paley Park


PALEY PARK 
Dernæst gik turen forbi Paley Park, som jeg virkeligt var spændt på at se.
Vi boede et par hus-blokke fra den lille park, så den fik jeg besøgt et par gange. Det var bestemt ikke nogen skuffelse.
En skøn lille lommehave, som jeg på et tidspunkt vil skrive mere om på HAVEFOLKET.

Billedet som ses forneden er fra en af nabohaverne til Paley Park hvor et stykke af Berlinmuren er blevet til et kunstnerisk element.

Paley Park
Er jeg den eneste der her kommer til at tænke på Basquiat og 80-ernes New-Yorker-kunst-scene?




CENTRAL PARK 
Vi så selvfølgeligt også Central Park, som måske ikke tiltalte mig ligesåmeget som de andre haver vi fik set.
Nok var det skønt at få byen lidt på afstand, men videre inspirerende fandt jeg altså ikke parken.


Central Park

Jeg vil tro at Central Park har en del mere at byde på, når den står i flotte efterårs-toner, men efteråret var ikke helt nået til NYC endnu.

Central Park

Helt unfair ønsker jeg da heller ikke at være, for der var da et par overraskende og fine indslag på turen rundt i Central Park, som f.eks dette kønne bådhus.

Central Park


THE HIGHLINE 
Ud over haverne her, besøgte vi også The Highline som jeg havde meget svært ved at få armene ned over.
Forrygende flot hele vejen igennem!

The Highline

The Highline vil jeg vise mere fra når jeg har fået sorteret i alle billederne.
Indtil da, må i ta' jer til takke med det lille sneak-peak, jeg viser her.

The Highline

(Hvis du ikke kender til The Highline, så kan du læse mere om det smukke projekt i Lone's fine artikel på HAVEFOLKET)

Derudover kan du på HAVERUMMET læse detaljerede beskrivelser af de ovenstående haver. Klik på linket lige her. 

4 kommentarer:

  1. Hej Karina! Och tack för bra tips, de passar bra eftersom vi ska åka till NY nästa vecka!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  2. Hej Katarina
    Det var da pudsigt:-)
    Du kan godt glæde dig, New York er en skøn skøn by og overraskende grøn.

    Ha' en rigtig dejlig tur.

    Hilsen
    Karina

    SvarSlet
  3. Det ser pragtfuldt ud. Hvor må det have været et perfekt tidspunkt.
    Tak for de smukke billeder.

    SvarSlet
  4. Det var så lidt Eva.
    Tak:-)

    SvarSlet