fredag den 1. februar 2013

TILBAGE FRA THAILAND

Thailand
Vi er lige vendt tilbage fra en 10 dages ferie i Thailand, med fornyet energi, og en masse billeder i kameraet.
Vi ankom til Danmark omkring klokken 5 i morges efter en næsten 20 timers lang rejse, så indlægget her bliver ikke med mange ord. I stedet få i et ordentligt læs billeder...

(KLIK UNDER BILLEDET OG LÆS MERE)











Thailand






Thailand

Dette var stedet hvor vi boede. Lige ved det smukke hav og det dejligt varme sand.
























Thailand
Thailand





























Hotellet havde naturligvist også deres egen massage-stab, som jeg besøgte med jævne mellemrum.
Jeg er ellers ikke typen der kan finde ud af at ligge stille i lang tid af gangen, men jeg må indrømme at det var ret så fantastik at få tæsket den trætte ryg tilbage til normal tilstand. 
Neglene fik også en tur, men de holdt nu ikke længe - ladylike bliver jeg aldrig. 

Thailand



Thailand
ThailandThailand

Vi boede i små hytter. Vores var lyserøde, som ellers er en farve jeg har en inderlig aversion imod. 
Lige her er jeg vild med den.

ThailandDer er en utroligt stor detalje-rigdom i Thailand. 
De pynter hvor der pyntes kan, engang i mellem blev det for meget af det gode, men mange gange var detaljerne nu også ret så skønne, som dette bladaftryk i cementbelægning.

Thailand
Thailand




Thailand

Thailand

Thailand

Thailand
Thailand





























Et af de store højdepunkter for de små var nok elefanterne vi besøgte i udkanten af junglen.
De er altså ret så imponerende når de kommer så tæt på, noget helt andet end et besøg i zoo.
På hotellet var der to aber i bur, ikke noget jeg umiddelbart bryder mig om, men de så nu ud til at ha´det meget godt.

Thailand
Thailand
Thailand
Thailand


























Et lille "salat-værksted" bag ved hotelrestauranten.

Thailand


























Til sidst skal i lige se lidt billeder af en kaffebar vi faldt helt pladask for. 
Ejeren var kunstner og vi endte da også med at købe et par værker af ham.
Et fuldstændigt charmerende sted og en fuldstændig charmerende vært.
Thailand

Thailand





























Det var lidt fra Thailand. Håber at i har nydt den lille tur.

Ha' en rigtig dejlig dag

- K

11 kommentarer:

  1. Helt fortryllede feriebilleder! Kan godt forstå I har nydt det i fulde drag :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
  2. Hvor ser det skønt ud, Karina.
    Og fantastiske fisk på den kaffebar.. Elsker sådan noget. Gid du havde et par stykker med hjem til mig ;-)

    Nå men - det er altså også ret dejligt at have dig hjemme igen!!

    Kram

    SvarSlet
  3. @ Haverose. Tak:-) Det har også været en skøn skøn ferie.

    @ Lone: Ja fiskene var også ret seje.
    Jeg købte et skib han havde lavet af gamle drivtømmer + et træsnit
    (begge minder om dem man kan se på billedet ved siden af)

    Det er også dejligt at være tilbage.

    SvarSlet
  4. Det ser härligt ut! Så skönt för er att ha fått lite sol och värme så här mitt i den mörka vintern, det behöver man.

    Kram

    SvarSlet
  5. Tak Anna
    Det er ret så sjovt for jeg er slet ikke nogen solbader, men jeg elsker solen, da den også kaster skygger og dermed også kontraster.
    Det er måske netop dét der er så trist ved vintertiden; det diffuse lys, de manglende kontraster, for ikke at tale om farve-fattigdommen. Godt vi er på vej mod bedre (og frodigere) tider :-)

    Tak for din kommentar.

    SvarSlet
  6. Uhaa har slugt dine billeder råt. Vi går og snakker om at droppe sommerferien i år for til næste år på denne tid at tage en måned til Thailand.
    Så endelig - fortæl fortæl :-)

    SvarSlet
  7. Fiskene var også dem jeg faldt for. Tænk at gå på kaffebar og kunne købe kunst ved samme lejlighed!
    Det lyder da som et herligt sted!

    SvarSlet
  8. Sidder og sukker fuldstændig misundelig. Vi har sådan en lille kamp i familien sol > < sne, som jeg ikke har voldsomt held med (og ja jeg er altså sol/varme-hepperen!).
    Skønne fotos totalt nede i tempo! Men at du skulle bo i lyserødt hus, ja det synes jeg faktisk er hylende morsomt;0)

    Dejlig weekend sådan en iskold lørdag!
    Katinka

    SvarSlet
  9. Velkommen hjem søde Karina. Fantastiske billeder..... jeg får helt lyst til at vende tilbage. Var på rundrejse i det helt fantastisk gæstfrie land i midten af ´90´erne - en virkelig fed oplevelse.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  10. Skønt, tak for turen til Thailand :)

    SvarSlet
  11. @ Skt Helena: Det lyder som en god plan, det er da bare om at komme afsted :-)
    Vi boede på Ko Lanta, som varmt kan anbefales.

    @ Bente: Der var så mange skønne ting i den kaffebar at jeg nærmest frådede om munden :-))

    @ Katinka : Puha, jeg kan næsten høre at din familie er til skisport-stederne ? Det bliver aldrig mig. Kulde og fysiske udfoldelser (der ikke engang har noget med haven at gøre), nej tak :-)

    @ Solhat: Det var så søde. Det kneb lidt med deres engelsk-kundskaber, men det gik da alligevel.

    @ Lisbeth: Det var så lidt :-)

    SvarSlet