mandag den 3. september 2012

HJEMME HOS CLAUS

Det har været noget af et år. 
Sommeren har været fyldt med dejlige haveture, der på ingen måder har været skuffende. 
I selskab med 3 fantastiske kvindfolk, var jeg i går på endnu et havebesøg. Denne gang hos Claus Dalby. 

(KLIK UNDER BILLEDET OG LÆS MERE)






"The Sunken Garden" min absolut ynglingshave. Her arbejder Claus med stram symmetri og hvidblomstrende vækster. 


Så elegant og så udført at mit strømlinede hjerte, nærmest smeltede gennem blusen på mig. 




Selvom det er september måned er haven stadig frodig og smuk. Blomsterne blomstrede om kap og alle krukkevæksterne var skønne og vitale. 

Duerne kurrede og gav sceneriet en ekstra dimension - fin underlægningsmusik til en fin fin have. 



Alle haverum byder på nye farver og former, alligevel går mange ting igen og sådan går alting op i en højere enhed. 



Fokuspunkter og lange kig samt vægge og stier der skaber form og substans. Hvor er det godt at vi har dygtige havefolk til at holde os i ørene - en stor salut for det. En dygtig havearkitekt er en god investering! 



Lad os bygge et lille lysthus. Det er så gennemført og så stilsikkert - og det kan jeg godt lide. 





Jeg har på et tidspunkt sagt, at jeg i mange haver, føler en trang til at lave et eller andet om, når jeg besøger dem. Det er slet ikke tilfælder her. 



En storslået have og et storslået hus!

10 kommentarer:

  1. Hej Karina
    Dejlige billeder med en utrolig fin tekst og gode synspunkter - der smelter sammen som en helhed lige som du beskriver Claus' have og hus gør det.
    Man kan både se og "høre" du har haft en dejlig og uforglemmelig dag. Tak fordi vi fik lov at kigge med.
    God aften
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  2. Nej hvor er jeg misundelig. Det er en grim følelse, jeg ved det godt. Men du må op med et enkelt tip eller trick til, hvordan vi andre kan få en tilsvarende invitation. Eller har du bare forbindelser jeg ikke har... Ak og ve - heldige dig og dine havekollegerClausDbesøgende damer. Hvisk gerne nogle gode råd på bloggen her.

    SvarSlet
  3. Hej Karina.Ja! jeg er da også bare en lille smule misundelig på den gode måde.Men sikke en skøn have du så har nydt.Dejlige billeder fra C.D.have.Vi andre må knokle med vores store projekter.Men nu har vi da fået ryddet op efter træfældingen.God aften Jette

    SvarSlet
  4. Kære Karina
    Tak for igår. Det var dejligt at have dig med og jeg håber vi kommer på mange flere ture i fremtiden.
    ;)
    Vil se om jeg kan nå at lægge lidt ud også, om ikke i aften så i løbet af de næste par dage.

    knus
    Eva

    SvarSlet
  5. Ja det er en skøn have Claus Dalby har.....ingen tvivl der!
    Det er en have helt for sig selv og mange fine ting fik du »fanget ind«!

    SvarSlet
  6. Meget smukt indlæg og jeg fornemmer også tydeligt hvor meget du har nydt det :o)

    SvarSlet
  7. Meget smukke billeder Karina, er sikker på det har været en oplevelse ud over det sædvanlige. Tak fordi du deler med os.
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  8. Sjovt at se Claus have gennem din linse. Du har fanget haven fra nogle nye spændende vinkler :-)

    SvarSlet
  9. Fine billeder du fik taget i Claus´s have. det må have været dejligt og se den , uden alt for mange mennesker, den ene gang jeg har været der var sammen med mange andre og det tog lidt af oplevelsen, at der var mennesker alle steder.
    Hilsen helle

    SvarSlet